Standard

Många säger att det ser så lätt ut.
Det är ju endå bara att stoppa in en 10a på tävling och åka..

.. eller?



Jag och Smokey

Vi har stannat ut oss i allsvenskan

Jag har ramlat av i en oxer på skånsta (framhoppning)

Vi har presterat 48% i ett lb program.

Även 54% i LA..

Jag har slutat räkna hur många gånger jag har ramlat av.

Jag har ramlat av på en dressyrträning

Nej vänta flera dressyrträningar..

Jag har även ramlat av x antal gånger på tävling, pga av att han blivit rädd för banpersonalen haha alltså inte för hindren..

Vi har skrapat ihop en del nollor i dressyr protokoll, pga att han inte går dit jag vill..



Skriver detta för att ge andra en hint om att det verkligen inte alltid går bra, vi har som ekipage fått kämpa ihop oss otroligt mycket för att komma till den nivån och hitta det samspelet vi har idag.
Det har varit så många misslyckade träningar, så många avfallningar och så mycket generande moment i vår utveckling så jag har faktiskt kommit till en punkt med smokey där jag inte tycker att någonting är pinsamt längre.


Så ge inte upp för att det går dåligt. Finn din egen kämpar glöd.
Jag trodde att man skulle sluta ramla av när man började rida stor häst, haha jag tror jag har ramlat av dubbelt så mycket på smokey än på giovanna..

Men när jag kan titta tillbaka på vår resa tillsammans så kan jag verkligen bara le. Han är en underbar individ som jag har lyckats hitta, lära känna och förtjäna hans förtroende.
Och jag ångrar inte en enda dag tillsammans med smokey.

Jag hoppas att vår framtid är ljus och att vi kan fortsätta vår stormande utveckling som ekipage

Med eller utan avfallningar ;)













Kommentarer
Postat av: Anonym

BRA INLÄGG!!!! Folk fattar inte allt jobb bakom allt... och då är det inte enbart ridningen heller..tänk vad tid och pengar man lägger på det hela..och tiden hemma när man tänker och funderar, hur sjutton ska jag lösa det där och det där? hm kanske ska testa och bara lirka lite här och lite där.. så gör jag oftast,funderar mycket,smälter och funderar till nästa gång... allt för att försöka få den gången att bli mer smaspelta,att förstå hästen ännu bättre...

som sagt, mycket bra inlägga :)

2012-02-19 @ 00:04:23
Postat av: Amanda Tegnerud

Riktigt bra inlägg! (:

2012-02-24 @ 16:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0