Saker jag tycker är svårt

Jag är mycket bättre på att rida i höger varv än i vänster. Jag funderar på om jag är sned / inte har samma muskulatur i min vänster sida. Har även lite svårt för att trampa ned/driva lätt i vänster varv.


Att rida olika bomövningar tycker jag är svårt. Roligt, men väldigt svårt. Speciellt om det är en ny häst jag sitter på som man inte har hittat galoppens gummiband i än.


Jag tycker även att det är svårt att travhoppa och att få till ett bra språng. Jag har förbättrat mig avsevärt i min travhoppning, me
n det är som sagt SVÅRT.


Övergångar är såklart otroligt svårt. Bland det svåraste, speciellt om man rider många olika typer av hästar. Och om man alltid strävar efter mjuka och fina övergångar. Det handlar ju också om styrka hos hästen, som inte alltid finns.


Att rida innanför spåret kan jag tycka är svårt ibland. Speciellt på lite segare hästar som tappar bjudning.


Halter är svårt. Att rida in i en korrekt halt är bland det svåraste som finns.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0