Rolle

Idag har jag ridit Izzas fina häst Roulette, alltid lika roligt!

Först tuffade vi på i alla gångarter och försökte att inte tjuvöka för mycket, han var pigg idag och ville helst springa så fort han kunde. Haha en gång mjuknande jag på volten, då drog han iväg i någon slags mellantrav på öppna delen haha pigg piggare piggast!

Sedan red jag lite öppna (för att kunna minska på tempot utan att han själv fattar det) vilket han blev mjuk av framtill och blev inte lite på.

Red även tempoväxlingar i alla gångarter och tränade på lite kvickhet. Han skötte sig jätte fint och till slut var han såpass lydig att jag kunde gå från en riktigt framåt galopp in i en samlad bara genom en halvhalt på yttertygeln och att sitta till.

Verkligen super kul, han är så mjuk och fin och verkligen en ambitiös häst, en fröjd att rida då han mest dansar omkring :)

Izza och Rolle





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0