Onsdags hoppning!

Med Neo, igen!

Han var inte lika fin i uppvärmningen som tidigare veckor, kan ha att göra med att det var svårt att hålla kvar i tyglarna då dem var lite hala och trasiga = långa tyglar. Svårt att rida ihop stor hest då. Men det blev bättre och bättre ju mer bakben jag fick in så kom han ihop mer. Man får ju gasa på honom imellanåt, man märker att han får gå mycket i backläge, och bara bromsa bromsa. Men det resulterar ju också i att han inte tar i fram till och tar i med alla benen.

Dock blir han lite seg framtill när man drar igång motorn, men det får man ta :)

Galoppen tyckte jag var reglerbar, han väntade bra på bommarna, duktig neo.

Vi hoppade fram på lite olika linjer delar ur banan, haha ja det går ju fort när han får upp farten men han väntar ju endå på avståndet, han plockar inte bort avstånden helt så det är ju bra. Haha jag bara garvar för att han tycker att det är så fantastiskt kul med dem där 80cm hindrena haha han ser ut som en liten ponny när han drar upp huvet och laddar i svängarna.

Han letar ju hinder också som en svamp, trycker mot innerskänkeln och bara: var? var? var?
haha :D

Hoppade bana
och ja, jag behöver nog hoppa honom mer för att få mer hum om hur jag ska få stopp på honom/hitta jämnare tempo. Men jag tyckte att jag löste det bra genom att redan rida i ett mellantempo, då blev inte ökningen enorm iallafall när han får syn på hindren.
Det var ett kul pass faktiskt, jag gör gärna om det!

Bästa Greilert och Neo i specialen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0