Onsdag

Linade Lasse för att se om han var fräsh, han hade slagit på sig lite i hagen och hade några småsår.
Han såg helt okej ut men var väldigt flipprig, kastade sig för allt möjligt, så vi tog det lugnt och red inte efter liningen :)


Cherona fick sig ett dressyrpass på 45min, red fram ganska kravlöst och rullade mest runt i alla gångarter.

Tänkte på att ha henne rund i sin form och att hon skulle röra sig genom kroppen, fram till handen hela tiden.
Sedan red jag lite blandade övningar (vi var ganska många i ridhuset så det blir lite trångt), som galoppfattningar, övergångar, samt lite samma jobb som i tisdags (övergångar, skänkelvikning och att hitta stabiliteten i trav)
När hon inte segnade ihop så tycker jag att hon skötte sig bra, speciellt i traven kom hon loss bra.
Red i slutet på volter i galopp och ökade/minskade storleken. Gick bra!
I ena varvet får jag hjälpa henne mer för att bibehålla rundheten, men det handlar såklart om styrka..

Fin cherona!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0