Onsdag baby

Cherona
Sista dagen med cherona för den här vändan, trimmade 40min i ridhuset. Blev inte längre då hon skötte sig himla fint, var rund i sin form och var lydig i dagens övningar. Red endast övergångar genom passet, samt tempoväxlingar. Syftet är att få henne lydig, känslig och kvick och det tyckte jag precis att jag fick henne. Himla trevlig i formen har hon blivit!
Hon fick duscha lite och käka morötter efteråt så hon var lycklig med sitt liv tror jag!


Min lektion, på Neoliet, bommar.
Från start så tycker jag att han var väldigt jämn. Lite stark och så såklart, men fullt ridbar!
Riktigt bra i högervarv faktiskt.
Idag red vi på en del bommar både i trav och galopp, Jag la honom rätt och han väntade ganska lydigt när jag red mer konsekvent. Han drar ju gärna iväg om han kan hehe.

Hade även ett hack längre läder, vilket kändes bra och jag satt och kunde inverka lätt.
Kändes som ett bra pass helt enkelt.
Dock var det lite prassel i duken som han var spänd och allert på hela lektionen, så hade väl velat ha honom något mer avslappnad och lugn.



Imorgon är det dressage med Smokey :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0