Hur pratar ni med era hästar?

Finns ju dem som verkligen kör på hårt, säger att hästen är cp, dum i huvet, tjock osv..

Även fast det bara är på skämt så kan jag känna att det är lite respektlöst att sedan sitta och kräva det bästa utav hästen.

Varför inte överösa den med den kärlek den förtjänar.

 

Bilden är tagen när jag säger att han är världensbästa häst och kanske kan se lite glad ut på bilden.

Han hör att jag är glad, och blir då också lite nyfiken och glad :)

 

Jag tror fullkomligt på att smokey vet att jag är jag, just för att jag hälsar på honom på ett visst sätt, rör vid honom på ett visst sätt och beteér mig på ett visst sätt runt honom. Även fast han är mongo så älskar jag honom.

visst är det trevligare att bli bemött med:

"Hej min bus, världens finaste!

Är det bra med dig, hade du roligt i hagen?

Har du busat omkring nu finast?

Vi ska hoppa idag bus, ja det ska vi!"

 

Sen ska man ju inte gurgla omkring hela tiden, men att ha en trevlig ton så att hästen känner sig omtyckt tycker jag är en självklarhet. Vad tycker ni?

 

För mig är smokey det finaste som finns, vad hindrar mig från att berätta det för honom så ofta jag kommer åt?


 

 


Kommentarer
Postat av: Emma Annie

Håller helt klart med dig! Vi sitter upp på hästarna och ber dom att göra som vi säger, om dom inte lyder tillrättavisar vi dom, alltså förtjänar dom all uppskattning vi kan ge dom och vi ska vara tacksamma över att vi ens har dessa underbara djur som litar på oss! =)

2012-02-19 @ 12:14:38
URL: http://emmaannie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0