Hoppning!



Idag så var han ganska fast i sin vänstersida och så var han tittig på lite allt möjligt, men dock fullt ridbar, det gick alltså att rida igenom hyffsat (få honom att gå dit han inte vill). Jag tycker att han galopperade på bra genom sin kropp under framridningen och fram till bettet. Red dock på mycket framåt och inte lika mycket tillbaka, kanske därför det inte kom så mycket problem..

Vi hoppade fram på lite bommar med tanke galoppombyte, det var jävligt avancerat men jag tycker att han klarade det bra. Det blir ju lite klurigt när han är spänd på bommarna, samt ska fatta galopp mot dem. Han får typ hjärnstopp haha. Men han bytte ju lite hej vilt här och där, så bytte gjorde han ju!

Han kändes faktiskt mysig att rida idag,
idag var en sån där dag när jag blir påmind om hur mycket jag älskar den där hästen. Inte för att det gick superbra just idag eller för att vänster var perfekt,
nej det var för att han är så himla gosig att hålla på med haha :D
Börja med när jag kom så ropar jag alltid på honom på samma sätt, Buuus! Är det bra med dig?
Haha och han går fram till dörren och tittar efter mig även fast han har mat att äta.
kärlek till hästen alltså. Sen att han slickar mig i ansiktet efter lektionen haha knäppa underbara häst, mitt hjärta bara smälter <3

Men till hoppningen, vi hoppade idag en båge med 3 hinder, 4 språng imellan. Tycker att det gick bra, hade sjukt bra flyt i högervarv, där hoppade han verkligen runt och bra också.

Hoppade bana med både kombi och trippel, ganska högt idag! Och det gick faktiskt bra, smokey sköter sig super bra verkligen, lydig och pigg och exakt rätt sug mot hindrena. Pigg utan att bli spänd.
Då är det mest jag som behöver förbättra mig, hitta distans ur kort sväng snabbare, reglera galoppen snabbare haha ja allt mycket snabbare helt enkelt.

Duktiga häst!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0