Dressyrträning

Med Smokey.

Idag var han fin från start, lite pigg och låg på men väldigt jämn på båda tyglarna. Haha jag satt typ bara och väntade på att han skulle bita sig fast i vänstern som vanligt, så jag höjde svårighetsgraden genom uppvärmningen men han var otroligt ridbar och hängde med fint.

Till vänster red jag honom som vanligt i tanke till öppna och lite till och från förböjd runt innerskänkeln. Svarade jätte bra på det och rundade sig fint i hals och bål. Jag såg typ ut såhär :o ??!!

Sjukt länge sedan som jag kände att jag inte behövde fokusera på vänstersidan genom hela passet. Verkligen jätte skönt och underbart att kunna rida på normalt och inte få årets problem så fort det ligger en volt åt vänster i övningen!

Vi red även en del övergångar skritt-galopp. Något han gjorde riktigt bra då och då! Kul att det går framåt.
När han är så här så kan jag passa på att ta upp honom i formen bitvis och träna lite i tävlingsformen.
Avslappnad och nöjd var han genom passet, riktigt kul!

Även jag satt bra och kom ned fint i sadeln i en bra position där jag kunde sitta förljsamt och mjukt styra runt honom på små hjälper.
Å jag vill verkligen inte sluta rida när han är såhär!



Att känna din kraft där du dansar fram under mig, hur du växer framtill och har ett mjukt stöd i bettet.
Dina öron pendlar fram och tillbaka för att lyssna på vad vi ska göra nu, jag behöver bara sitta till så samlar du upp dig och höjer formen.

Jag älskar vår sport.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0