Torsdag

Dressyr med Smokey.

Haha klart en förbättring från förra veckan, kunde trava på fram till handen från start nu och komma igång på rätt sätt genom kroppen. Självklart väldigt stel och reflexmässigt trög men avsevärt bättre.

Till och från under passet fick jag en trevlig form och han var riktigt framme. Sen hade jag problem med en del övergångar som vanligt, han tar inte halv halterna what so Ever och drar emot.

Fick Dock ett par trevliga fattningar från trav i vänster varv! På hjälpen och stadig fram till. Riktigt kul med utveckling!
Till höger hade vi standard fattningar, haha värdelösa på många plan. Träna träna träna.

Idag spelade jag även på traven, att kunna samla honom i trav, jag tror att det är ett bra steg på vägen till att få honom att ta halv halterna bättre. Han förstår inte så mycket, blir lite spänd och tappar takt men jag ska göra lite varje pass så att det sker naturligt för honom. Ska bli kul att se utvecklingen.

Sara hjärta Smokey, as always

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/1576539/images/2012/pic_50ca5718e087c3615e197f8f.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/1576539/images/2012/pic_50ca5759ddf2b342ad0021a1.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0