Bus

Hej på er!
Jag lever, men blogg.se appen har strulat något fruktansvärt därav dålig uppdatering.

I torsdags red jag Smokey i specialen, väldigt länge sen jag trimmade och det fick jag tillbaka som en spark i ansiktet också. Han gick inte alls fram till handen, gick och spände sig samt sköt ut bogarna konstant under passet igenom.

Han blir väldigt obekväm i sin gång när Han inte går över ryggen. Men, jag kämpade på där med 3000 övergångar och att gasa på med låg mjuk hand så att han skulle våga komma fram.

I en av trav övningarna drog det ett snö ras, jag hann höra det, inse att Smokey faktiskt inte blev rädd, bli glad och slappna av. 2 sekunder efter kastar sig en annan häst bort från ljudet, samt sparkar i väggen haha och då gjorde Smokey en cowboy vändning och jag gjorde en snygg liten akrobatisk volt av. Fint! Ramlar av när det är dressyr lixom. Men det är ju standard med Smokey så vafan gör man.

Resten av passet var Han helt okontaktbar och låste sig i sidorna så jag red runt på typ halv långa tyglar för att få honom att coola ner. När vi travade av kom gången igång och han började trava med stora steg fram till handen, som han i vanliga fall gör från start.

Det är ganska intressant med såna här bajs pass endå, man får verkligen ett kvitto på hur mycket min trimning ger på honom igentligen. Även om det ibland bara är en gång i veckan så verkar det innebära en hel del.
Hoppas på bättre pass denna vecka ;)

Sara <3 Smokey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0