Träning

Idag hade vi hoppning i min vanliga grupp och jag fick hoppa på svarten!
Jag gillar svarten, han är skojig tycker jag.
 
Sandra och Svarten på LM för några år sen :)
 
Vi red på utebanan idag, det blir nog en av dem sista gångerna för i år om kylan ska slå till redan nu.
Han kändes lite stel och trängde innåt i traven, samt svarade inte så kvickt på hjälperna som jag kanske hade önskat. Under galoppen blev det bättre, speciellt högern, där är han skit fin verkligen.
Svarten hjärta höger varv haha.
 
Idag så hoppade vi lite lydnad och olika linjer på låg höjd, jag tyckte att det var perfekt. Både hästar och ryttare behöver bli varma i kläderna första hoppningen.
Lydnads övningen var en långsida med två hinder där vi skulle hinna sakta av till trav imellan. Det gjorde han fint, lite för hög i nacken men i praktiken gjorde han allt klockers. Orkade samla sig så vackert så haha istället för att ramla omkring.
 
Sen hoppade vi linjer, i början red vi oxer-5språng-räcke. Där låg jag på stor distans i insprånget hela tiden, och tyckte att det var rätt okej men där var han inte alls med mig och trampade om istället för att ta av. Samma sak två gånger haha.
Sista gången fick jag till det riktigt bra så att han tog i med hela kroppen över. Då blev han grinig istället och kickade imellan haha. Svarten är fan skön.
Men det var också enda gången på hela passet som han kickade.
Vi fick rulla på i övningarna ett flertal gånger och det kändes faktiskt bra. Hade gärna ridit fler krullidutt övningar men tiden tog slut.
 
Puss på svarten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0