Några frågetecken

Nu när jag jobbar och står i så är ju även tanken på egen häst närvarande. När flyttahemifrån med ewan projektet står klart i november och allt där har ordnat till sig och känns stabilt så är det dags att börja planera detta med egen häst, var hur när hur mycket osv.
 
 
Ibland undrar jag hur smokey skulle bli som privathäst. Hur han skulle vara att rida. Om han skulle bli modigare.
Om vi skulle ha kul ihop. Hur mycket vi skulle bråka vid uteritter. Om jag skulle kunna rida ut en hel vända själv utan att hoppa av och släpa honom förbi diverse stenar pinnar på livets väg.
Jag undrar om han skulle tycka om mig, trivas att vara i mitt sällskap varje dag.
Undrar om han skulle bli glad när jag kommer, om han skulle koppla mig till något positivt eller jobbigt.
Jag undrar saker som om det skulle vara svårt att hitta en bra sadel till honom.
Om han skulle gå bra att hoppa på novabett?
Om det skulle vara lättare att lära honom att byta med ett skarpare bett.
Undrar om han skulle börja hoppa mer med ryggen.
Jag undrar om han skulle slippa skav vid manken om man köpte ett rhino täcke eller liknande som gick upp över halsen, eller om det skulle vara samesame.
Undrar vad han skulle säga med mig som ägare.
Undrar om han skulle dö varje gång man gjorde rent i boxen och la in ny spånpellets.
Undrar om han fortfarande skulle hata julpynt.
Tänk om han vore gullig i julkläder? Undrar om det skulle gå att tolka med lite träning.
Undrar om det skulle gå att skritta ut i godan ro barbacka i vintermörkret på ett gosigt täcke.
Undrar om han skulle börja ta halvhalterna genom kroppen eller om han bara helt enkelt är seg av sig själv i reaktionerna. Undrar hur många gånger vi skulle vilja döda varandra. Haha.
 
 
Undra kan man alltid göra. Luften är fri, och mitt hjärta tillhör smokey, det är också dit mina tankar vandrar ibland.
Kärlek till hästen. <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0