Måndag

Red igen i en måndagsgrupp för AnnaKarin, på El passo z.
 
Haha snacka om hårdstart på terminen, passo är allt annat än lätt på backen.
Det var mest basic med mycket övergångar, haha perfekt för jag tror inte att vi hade klarat så mycket mer i ballans.
Till en början var han ju hög och motvillig. Det blir lite svårt när hästen inte vill ta stöd, trycker uppåt, skjuter ut bogarna och inte tar skänkeln alls på samma gång.
 
Jag hade nog velat skritta mer än vad vi gjorde, idag fick jag istället vänta ut honom lite, vilket är lite trögt att rida på, men slut resultatet är ungefär detsamma.
 
Efter galoppen blev han mer ridbar, och kom fram för skänkeln till handen. Det är ju där kruxet ligger, att han går och trippar med höjd nacke, istället för att skjuta på med låg. Han är ju även byggd lite så, han har det inte så lätt alla gånger haha.
 
Jag tycker att han var lydig i övergångarna, lyssnade mjukt tillbaka och vissa blev faktiskt fina.
 
AK tyckte att det såg bättre och bättre ut, dock flyter han ut mycket när jag nappar i innertygeln osv.
 
Det är ju en väldigt teknisk häst att rida, men det var kul att jag lyckades få honom nöjd och genom kroppen efter uppvärmningen.
Jag gillar passo, han är rolig på backen.
 
Ivan och passo dressyrar
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0