Le sommar

Eftersom att alla gnäller om att hösten är här (sad but true) så kanske man ska summera sommarn.
 
Jag och smokey blev klubbmästare i hoppning och dressyr. Vi fick jätte fina schabrak för vinsterna!
Vi red ett lektionshästmästerskap på solna, något som gick över förväntan, på 59,någonting. Hästen var glad, rädd och samlade 7or på lite olika ställen.
Jag jobbade i stallet ända tills sista dagen. 3 dagar senare gick jag på första omgången av min väktarutbildning i kista.
 
Vi genomförde en uppvisning på hästensdag med prinsesskläder och egen designat kadriljprogram, självklart ridandes till "vad du är söt min kära lilla ponny."
Jag klarade min väktarutbildning steg 1 och åkte sen iväg till frankrike för sol bad och semester. Även en hel del träning i det sagolika landskapet.
Kom tillbaka och lärde mig att jobba natt resten av sommaren haha. Arbetet som väktare och kul.
 
Jag och Ewan hade en del sommaräventyr för oss, och bestämde oss för att flytta ihop när min familj flyttar till en större lägenhet 1 november. Vi stannar alltså kvar och tar över den nuvarande 3an vi har.
Jag hälsade på smokey titt som tätt på hans sommarlov. Han var tjock lycklig och vacker.
Hade hand om cherona i olika omgångar under sommaren. Det var kul och välbehövligt med lite hästlukt i näsborrarna och krig med mygg och bromsar. Man saknar det.
 
Jobbade på som en galning, hade en veckas semester i augusti där jag gick mycket på krogen, åkte till grönalund och tog igen sommaren rent allmänt med sol bad och färgglada drinkar.
Drog in på väktarutbildning steg 2 i samma veva som ridskolan drog igång, missade därav första veckan. UÄ.
Klarade slutprovet like a boss och är nu fullutbildad väktare. Drog ut på jobb dirr.
 
Red smokey första gången på typ 2 månader. Han kändes pigg, glad och sjukt orriden haha.
Jag och Ivan gjorde vår första kupp på ikea. Köpte även en soffa på chilli. Matbord är på väg och soffbord och massor med skit har inhandlats. Tex awesome örngott och diverse konstiga stekpannor och muggar av alla dess former. Jises alltså.
Rensade rent i mitt skåp i stallet. Välbehövligt svar ja. Rensade inte rent i skåpen hemma. Välbehövligt? fortfarande svar ja haha.
 
Nu står september för dörren och jag kan knappt vänta haha!
 









 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ewan

hahahahhaha finns inga ord, ivan den store <3

2012-09-04 @ 10:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0