Specialen

Vi red ut och busade runt säby med ponnyspecialen innan oss, något som uppskattades mycket hos hästarna!

Jag tycker att det är viktigt att inte glömma bort uteritterna, speciellt på den nivån vi är på idag, när ingen är rädd att använda galoppen. Att våga rida i en högre fart tycker jag är viktigt, inte minst om man är lite intresserad av fälttävlan, då ska du kunna rida i ökad galopp i längre sträckor, men i absolut full kontroll!

Sånt är häftigt. Man ska aldrig känna att hästen kan sticka, och man ska alltid kunna sakta av till skritt på en kort sträcka. Sen är det väldigt förtroende byggande i ekipaget också, att kunna lägga ned handen i smokeys man, krypa ihop över hans hals och be honom att öka på ur svängen, och han tar i och bara klipper mark, galoppsprång efter galoppsprång.
Att våga lita på att hästen klarar av att galoppera i nerförsbacke, ta en tight sväng i galopp, kunna släppa på tyglarna i uppförsbacken osv. Det är en häftig känsla, att känna att man flyger fram tillsammans.

Nej jag älskar verkligen att vara ute sådär,
andas frisk luft tillsammans och träna konditionen.
Man ska inte kasta bort uteritterna. Dem inverkar mycket och du blir mer härdard när du sen tränar tex. hoppning.
Du har känt på galoppens gummiband ett hack till, utan att bli rädd för lite farttårar.

Och smokey skötte sig, var pigg och glad och ville galoppera massor, som vanligt! <3

En bild som visar ett fullfjädrat förtroende mellan mig och suede


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0