Onsdag

Träning, och idag red jag Viola.
Vi red ute idag och med det fick jag lite extra fart då viola gillar att springa där.

Jag fick gå på henne lite från börjat, att hon skulle trava framåt och galoppera framåt för små hjälper. När det var korrigerat så blev hon väldigt pigg och ridbar. Dock lite kort i halsen men sånt kommer. Det viktigaste är att han går taktmässigt och lydigt fram till handen hela tiden, då hon gärna surar ihop annars.

Vi red skänkelvikningar, något hon gjorde bra men tappade takt av. Hon blir lite trippig när man ska lossa innersidan (planka typ) men när hon var mjuk så var det lättare att rida i en större trav. Höger var bättre än vänster.

Sen red vi förvänd galopp. Det gjorde hon också fint i båda varven, böt inte en enda gång och blev faktiskt rund och bärig i ena varvet. Duktig häst!
Man får rida lite över tydligt på henne då hon gärna byter, så det var ju en bragd i sig att få henne att gå kvar i förvänd.

Jag gillar viola, hon är en fair play häst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0