onsdag med viola

Red Viola på min lektion, för dagen i ridhuset. Perfekt att kunna kika massa i speglarna! Hela passet var uppbyggt på att få loss hästarna och att jobba dem i sidorna. Arbetet var väldigt nyttigt för Viola och svårt för mig då hon är styv i sidorna och ogärna rundar av framtill.

Vi red en del sluta, där hon flyttar väldigt lydigt så där fick jag jobba mer på att hon ska fortsätta gå stadigt och loss runt innerst skänkeln, vilket inte var så lätt alla gånger.



I galoppen var hon däremot väldigt ridbar och trevlig, Riktigt kul att rida på mindre hjälper. På en häst som Viola så får man alltid kolla att framåtbjudningen är med, från start så är gasen det absolut viktigaste. Den metoden har fungerat utmärkt.
För dagen fick jag gå på henne en del i början då hon var lite tjurig, men hon rättar sig fint och kommer in på rätt spår. En rolig lektion!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0