Onsdag

Träning med El passo igen! Bommar på backen denna gång.
För dagen så var han lite bitter mot skänkeln kan man nog uttrycka det haha!
Fick jobba på mycket framåt och efter några varv så blev han rund och fin som förra gången.
Dock tryckte han mer uppåt den här gången lite allmänt, så fick bara bestämt rida honom i ramen hela tiden.
I ena galoppen sparkade han mot skänkeln i början. Först trodde jag att jag råkade dutta med spöt, men när jag kom på att det verkligen var mot skänkeln så blev jag arg, gjorde en halt och sa att han var dum. När jag sen galopperade igen så sparkade han ingenting utan lät mig forma honom runt den inre skänkeln. Lite humör har han haha!

Sen travade vi skänkelvikning och över bommar- skänkelvikning ut.

Nu var han sådär trevlig i sin form igen, mjuk och rund verkligen.
Jag fick till några riktigt fina skänkelvikningar innan bommarna, bommarna gör han bra, men efter när jag skulle flytta så tröck han sig uppåt och blev lite sur när jag korrigerade.
Det tog ett par gånger innan jag hittade en mer lösning så jag kunde rida igenom problemet fortare. Man lär sig mycket på svåra hästar!

Sen bar det av haha!
Vi red på 2 galoppbommar på ena långsidan med 17m imellan.
Ja man kan inte göra så mycket mer än att länga ut tygeln och göra fina halvhalter och försökta coola ned honom.
Han hoppar bokstavligt över bommarna, går på sniskan mot och taggar som fan haha!
Lite kul är det endå.
Jag trodde jag skulle bli nockad efter sista bommen varenda gång då han typ kastar huvet ut och in hahaha!
Det är när man tar halvhalter så lyssnar han faktiskt tillbaka, men han kompensera med att visa med hela sitt kroppsspråk att han igentligen inte ville bromsa haha!

Sen red vi traven igen, där blev han fin faktiskt efter galoppen och gjorde ett mycket fint jobb.

Som sagt, en teknisk och mycket rolig häst som man får en skit fin ridkänsla på när han går bra.
Rider honom gärna igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0