Fin Träning

Torsdagen var som vanligt full rulle med jobb på schemat, alla hästar tas om hand etc.

Efter insläpp så red jag Izzas Roulette, ett helt kravlöst pass inne i ridhuset på 35 min :)

Vi red först i alla gångarter och han var väldigt mjuk och jag kunde vara lätt i handen och mjukt styra runt honom. Han var inte lika pigg idag heller så då gick det inte lika fort haha som det brukar!

Sedan red vi bara lite tempoväxlingar och kollade lite på hur små hjälper han lyssnade på. Det är så otroligt häftigt att rida honom, att verkligen känna att wow det är så här det ska kännas! Att bara kunna sitta till i normal arbetsgalopp, spänna sin yttre skänkel något och ta en halvhalt så har han nästan börjat galoppera på stället.

Haha det skojiga är också att Izza har lärt honom massor med saker, som han mer än gärna visar mig titt som tätt. Speciellt i traven när han blir för pigg och jag måste fånga upp honom lite mer, då kan han glatt gå in i passage, frustandes haha!

Det är verkligen jätte roligt att få chansen att ibland rida en välutbildad häst, och jag är otroligt tacksam, varje gång!

Jag tror även att rolle känner sig nöjd med våra pass, haha då jag inte kräver speciellt mycket och han får en massa berröm för allt han gör. Han får nog en liten självförtroende kick varje gång och får känna sig lite duktig. Jag tappar ju typ andan i vissa övergångar haha WOOOOW hahaha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0