Träning

Idag så har jag ridit på Faro i min onsdagsgrupp för Åsa.

Faro är en himla snygg häst att se på men inte alls lätt att rida, sned och har lite taskig framåtbjudning.
Men när han kommer igång så är det en himla rolig häst!
Idag fick jag fram honom bra, tycker att han inte är önskvärt lång i sin hals men åsa tycker att det såg bra ut så jag kanske inbillar mig lite.
Han är ju verkligen speciell så man får rida ur hans synvinkel lite grann, renodla hjälperna är nr,1.

Han blev jätte fin och rolig i travarbetet efter uppvärmningen! Växte lite framtill och trampade på lite för egen maskin, dem minutrarna var uppskattade. Galoppen är ju svårast men den blev iallafall inte miljoner mil lång och jag fick inte några byten direkt faktiskt. = mvg för faro

Övningen var på medellinjen där vi jobbade på ställning åt olika håll i trav, vilket gick fint när jag fick plats. Han har stor gång och behöver kuta på lite imellanåt eftersom att han är lite seg. Blir svårt när vi är så många att hålla igång honom hela tiden.

Galopparbetet var på volt och fyrkant, passade oss bra. Inget avancerat, så vi slapp bråka haha!

Han är en himla skojig häst faro, en perfekt check att kolla av hur man själv ligger till i sin utveckling som ryttare.
För det är ingen räkmacka direkt att jobba med honom haha. Super snygg är han verkligen när han kommer fram och arbetar genom sin långa rygg. Kul pass!


Faro till höger. Fina ridskolehästar vi har va?

Kommentarer
Postat av: Isabelle Carstensen

sv: Tack så jättemycket! :D

2011-09-14 @ 21:49:14
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0