Svar från frågestunden:




Postat av: Lina

kan du skriva om dina favorit ekipage på ridskolan?

Ja det kan jag göra men det kommer i ett separat inlägg

hur länge har du ridit smokey?

Jag började hoppa smokey 2007, men det var inte förens 2008 som jag red honom mer konternueligt. Alltså, runt 3-4 år nu :)

hur många rosetter har ni tagit tsm? :)

Har inte dem hemma än, men jag skulle kunna tippa på runt 18-20st


Postat av: Carro
Vad är höstens mål för dig i hoppning och dressyr?
Mina mål i hoppningen är att lära smokey att byta galopp haha.
Sen, att framhoppningarna ska fungera bättre, han blir i dagsläget lite väl pigg och spänd.
Jag behöver träna på att hålla galoppen och att få en mer stilla skänkel.

I dressyren så ska vi jobba på samma sätt som förut, få koll på alla övergångar så att han blir kvickare tillbaka.
Även pressa på mer och få ut mer av hans mellangångarter.
Jag själv behöver komma ned mer, sitta mer stilla och tänka på att inte rida så fort i travprogrammen!

Vad har du som bäst placerat dig lokalt/reg?
Kom på 10e plats tror jag i en lokal 1m
2a i allsvenskan med laget,lokal, 6a individuellt.
Inga reg placeringar.

Vilken typ av häst gillar du bäst att rida? Har "Smokey typen" alltid passat dig bäst? (konstig fråga kanske)
Jag gillar hästar som är ärliga på hinder, inte surar ihop och går att få fram till handen.
Sen är smokey känsligare än dem hästar jag ridit tidigare, men det är bara ett plus.
Jag har alltid ridit hästar med lite "huvud" eller överskottsenergi. Men endå fått fram sega och motiga hästar bra.
Så jag har nog inte riktigt något bra svar på din fråga tyvärr :P


Har du ridit på någon annan ridskola?
Nej det har jag faktiskt inte

Skulle du vilja äga en egen häst? Tror du att du kommer göra det i framtiden? Eller är du nöjd som du har det nu?

Ja jag vill mycket gärna äga en egen häst. I dagsläget har jag som sagt pengar till att hålla en häst,det är bara köpet som jag inte har råd med. Sen vill jag ha fast anställning innan så att man vet att man får in en del varje månad.
För tillfället så skulle jag såklart vilja rida mer, har ingen medryttarhäst längre och det känner man.
Men sånt löser sig alltid i slutändan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0