Hoppning med smokey


haha försöker lära smokey att pussas på kommando, till hjälp har jag tonvis med äpplen. Det går framåt haha nu höjer han huvet själv iallafall! :)





Hoppningen då?
Det var lite klurigt som första träning, vi red en serie på medellinjen, samt två väldigt skarpa diagonaler.
I den övningen måste man ha med hästen nästan vart enda steg, vilket jag inte riktigt hade.
Kom i mellan läge två gånger. Han blir lite pigg och drar iväg och jag är för långsam i mina hjälper för att inverka i tid. Något som behöver tränas upp lite.
Men det var ju endå första hoppträningen så man ska nog inte vara allt för petig!

Annars så tycker jag att han hoppade bra, han var pigg haha och sög tag i hindrena bra, så det var kul.
Jätte fin i serien :) Sen kollade han inte alls på muren vilket var skönt, han är ju lite tittig ibland.

I framridningen var han JÄTTE FIN!
! Stora guld sjtärnan till smokeybus! Lång i halsen och lyssnade bra. Imellanåt slow tillbaka men det blev bättre och bättre. Kunde rulla på och sitta ganska stilla i båda varven.
Så det kändes bra :)

<3

Vi rullade över en del olika banor, med och utan travbommar.

Även snett över b hindret i serien. Där var han jätte fokuserad så det blev ganska lätt, något jag inte trodde först.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0