Onsdagsgruppen

Hoppade på Jetset!


ewan och jetset


Jetset är en stor och mycket snäll häst, helt olik smokey på precis alla sätt som går att hitta.
Vilket är såklart supernyttigt att rida på,då jag måste ställa om ridningen helt och hoppningen var ännu svårare.

Men jag tycker att jag fick bra fart på honom utan att låta honom bli lång. Bara för att han är seg så får man inte släppa energin framåt. Iochmed att jag lyckades såpass bra med galoppen så hoppade han runda språng och bytte över alla hinder (duktig!)

Hoppade en lydnadsbana som vi haft i specialen förut, gick bra, han är ju verkligen lydig.
80-90 låg det väl på haha jag var rädd.

Nej inte rädd men man tänkte ju typ herregud hur ska detta gå. Jetset suger ju inte direkt tag i hindrena själv och kryper gärna inpå så jag la honom på korta distanser, då hoppade han så nöjt så haha.

Det var verkligen en sjuk omställning att hoppa honom, men jag tycker att jag gjorde det helt okej faktiskt.
Haha i slutet av banan hade jag fått sån rulle på honom så att han sprang på sniskan och laddade på sista hindret, hahaha så framåtbjudningen fick jag till iallafall!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0