Lördags äventyr

Idag har jag fått rida izzas fina häst roulette.

Det var jätte roligt, han var så mjuk i sin kropp, men endå inte helt lätt speciellt galoppen fick man tajma massor för att få bra, så dem som trodde han var en räkmacka kan ju glömma haha.

Det var lite svårt sådär första gången utan speglar, men izza var med och coachade lite så det var skönt, så himla svårt med tempo och form när man inte kan tjuvkolla haha.

Fick rida några byten och det var bara ploppplopp. HAHA! så NU DU SMOKEY!

 

Provade även på lite åt passage hållet, vilket också var svårt men roligt.

Jag är ju inte så tränad i dem högre skolorna så jag hamnar efter i tajmingen, antingen för mycket skänkel eller hand, men när jag var snabbare några sekunde i mina hjälper så fick vi till några steg, super kul!

 

Jag tycker endå att jag fick hum om honom ganska fort. Jag är väl lite väl mesig kanske i mina hjälper, han behöver nog lite fler och kraftigare tygeltag om han ska ha mer tryck i sig,  för att gå som när han dansar omkring med izza, men det var inget katastrof pass iallafall. Jag var glad haha!

 

Himla skönt med känsliga eller mjuka hästar, då kan man sitta mer still som ryttare och rida mer på vikthjälper och mjuk hand, sånt är alltid roligt!


HAHA tumme upp för det här passet!

 


Kommentarer
Postat av: Isabelle Carstensen

Härlig bild :D



sv: Tack så mycket, uppskattar så fina kommentarer! Blir verkligen glad hihi, tack :D

2011-10-16 @ 12:11:53
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0