Hoppträning

Igår red jag en hoppträning för Kajsa på smokey.

Han var spänd och rädd för ena hörnet i början, vilket hade att göra med att någon smart människa drog tag i sin jacka från sargen och skakade den när vi var påväg mot i uppvärmningen, haha han e bra snabb asså!
Där satt jag riktigt löst, för han gör såna där typ western vändningar i full galopp med huvet nere i backen sen typ snurrar han runt sitt eget bakben och skenar åt andra hållet.
Man får typ grabba tag om halsen på honom bara försöka hänga med.

Sen tog det ett tag att övertala honom att vi faktiskt kunde galoppera på långsidan mot hörnet, och att vi inte skulle dö för den otäcka hemska köttätande viftande människan var borta.

Ja så han var ju lite spänd här och där, och kommer då inte riktigt fram till bettet heller i galoppen = trycker uppåt och galopperar inte med önskvärt stora språng.

Vi hoppade fram på lite olika övningar, det gick väl sådär. Över kommer vi ju men jag lättade inte ur ordentligt eftersom att han var tittig så då blir sprången flacka.

Hoppade en bana på 1m sen, då gick det bättre. Jag red i en bättre galopp då också och vissa språng blev faktiskt runda och fina.
Jag tycker att det var en bra gång faktiskt för att vara en "spänd gång".
Jag kom ju endå ner till hörnet haha!

RENT GALOPPOMBYTE NR 2

I uppvärmningen så hoppade vi ett räcke på ena långsidan, där han landade i fel. Jag red raktfram enda till kortsidan och la en byteshjälp vid A när jag hade hon rund. Och han bytte!!!!!
HAN BYTTE HAN BYTTE HAN BYTTE!
Bara "jaha! okej!" PLOPP.
Smokey is the shit asså gud vad duktig han är!
Byter med alla fyra benen och grejer, jag blir ju hur stolt som helst.

Verkligen jätte roligt att det lixom sitter kvar i huvet på honom från i torsdags, det måste ju innebära att han har lagt ihop 1+1 (haha eller i det här fallet framben+bakben).

Hoppas på en strålande fortsättning så ska vi testa igen nästa träning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0