Fredags träning

Idag har jag ridit igen i en fredagsgrupp för Kajsa, på smokey <3

Vi värmde upp lite självständigt med volt och fyrkant, han kändes mycket bättre än igår, mycket lättare i framtill.
Sen ställer man om sin ridning lite för kajsa så det kanske spelade in också.

Sedan red vi lite blandade programdelar med uppridning, volter, övergångar halter osv. Lite blandat mellan lb och la.
En del skänkelvikningar där jag fick bra hjälp. Han bli gärna trippig framtill så jag fick rida i undertempo och sedan driva fram försiktigt med ytterskänkeln så att han tog lite större steg istället för att springa fortare.
Det blev bättre och bättre!

Sen är ju kajsa benhård med allt så det var ju kul att jag fick såpass mycket berröm under lektionens gång, inte många anmärkningar alls.
Haha jag satt benhårt och tänkte på min skänkel, hon brukar bli lite mad på den och tycker att den flyger omkring i galoppen, men ingenting idag faktiskt, kändes skönt.

Inget om formen heller, vilket också är sjukt kul då kajsa är verkligen as petig med nosen och formen, att han inte får krypa omkring bakom.

Faktiskt ett bra pass, mycket mer loss smokeybus idag! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0