Den fortsätter..

2. När & varför jag började rida

Jag började rida när jag var 6-7 år gammal.
Och det tog väldigt lång tid att lära sig i rida lätt kommer jag ihåg.
Anledningen till starten var att vi precis hade flyttat från stockholm, mitt ut till sorunda ute på vishan.
Det passade då bra att jag i samband med min skolstart kunde börja på någon sport, och då vi åkte förbi sorunda ridklubb ofta så föll det sig naturligt att ja, hästar är ju söta. typ.

Mer kommer jag dock inte ihåg då det var en herrans massa år sedan nu.

Sen tycker inte jag att man kan stolt sitta och säga att man började rida när man var 3 år.
När du är 3 år har du knappt ballans nog till att springa själv över en fotbollsplan.
Du är knappt medveten om vad du gör och har heller noll kordination på din kropp förens skolåldern.

Jag kan inte påstå att jag var någon stjärna, eller uppfattade särskillt mycket förens jag gick typ i 3an i grundskolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0