Söndags

så red jag Cherona på morgonen :) ett lite mer intensivt men kortare pass.

Från början så tänkte jag framåt, var stadig i min sits och erbjöd henne ett jämt stöd. Det gillade hon och jobbade på bra i uppvärmningen.
Lurade henne lite genom att ta igenom vänster sidan succesivt, något som gick jätte bra!
Galopperade lite åt båda hållen och tog sedan en paus.


Sedan red jag en del travarbete, fortsatte med att ställa utåt, något hon gjorde jätte fin från början idag så då tänkte jag lite mer skänkelvikning/böjning framtill. Gick också bra.
Red några snett igenom och varvade övningarna, fokuset låg på stadig häst.
Gjorde en del övergångar och jobbade med att hon skulle förbli stadig i sin form i igångsättningarna, något som blev bättre och bättre. Hon slår ju gärna med huvet där.

Men, hon blev otroligt trevlig i traven, pigg och trampade på bra med ett mjukt stöd och rund form. Jag kunde sitta otroligt stilla och rida på mer vikthjälper, vilket var fantastiskt kul! Så fin häst!
Då vi båda var nöjda och glada så avslutade vi passet, lite tidigare än jag hade tänkt, men det är ingen idé att nöta mer när hon var så fin.


Lisa och Cherona <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0