Söndagen

Red cherona igår, i ridhuset runt 35 min.

Började redan i skritten med halter, först vid varannan bokstav, när hon gjorde det bra ( svarade snabbt tillbaka och snabbt fram) så la vi halter vid varje bokstav ett varv.
Det blev hon kvick och uppmärksam av.

I traven red jag endast på fyrkanten, lät henne gå i den form hon trivdes i (en lite lägre sökte hon sig till) och var noga med att hon gick ut i alla hörn med rundad innersida. Efter några varv när hon hade börjat komma igång så satte jag mer krav på att hon skulle gå fram för skänkeln.

Pausade, bytte varv och gjorde samma sak.

Sedan satte jag mig ned några varv (fortfarande på fyrkanten), i trav och fokuserade på att ta tillbaka traven nu när hon hade kommit fram.
Hahah det tyckte hon var svårt!
Kom igenom i sin kropp här jätte fint!

Sedan tog vi galopp i några varv, pausade och galopperade åt andra hållet.

Då hon inte skulle gå så hårt så låg fokuset på att hon skulle vara stadig i sin form och lyssna bra framåt, och det gjorde hon jätte bra!

Pausade igen.

Sedan tog jag lite mer trav under nedsittning och här var hon jätte trevlig, tänkte fint frammåt.
Då red jag på en stor volt och red tempo växlingar. När hon gjorde det bra så avslutade vi.

Under hela passet så var jag noggrann med min egen sits, att sitta stilla osv. Lite understödjande med bredare händer då och då när hon blev orolig i formen, men annars mest sitta så stilla och inverka effektivt.
Gick bra!'

Det var kul att rida cherona igen, jag tycker att lisa har gjort ett jätte fint jobb med henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0