Smokey

Dressyrträning för åsa i specialen.

För dagen så var han avslappnad och travade på bra genom kroppen i uppvärmningen. Lite "off" i munnen när jag skulle rida tillbaka, så då fick jag samla mer med ben och vikthjälper, det lyssnade han på jätte fint.
I galoppen så red vi på volt och samlade bitvis för att sedan rida på framåt. Detta var lite klurit, han tappade bjudningen och föll isär en del. Men några språng åt gången blev det som han satte sig lite mer.
Han hajar ju verkligen inte det här med att förhållningar faktiskt betyder stanna, bromsa och inte trycka ihop huvet mer...

Travarbetet så red vi skolor åt olika håll, vilket han gjorde bra idag och även till vänster!
Tycker att öppnorna var bäst idag faktiskt.
Han arbetade avslappnat i en högre form och var tillfreds med den typen av träning, så det var kul!
Då kan man sitta still lite längre stunder och njuta haha :)

Bytte varv och red en längning, något han gjorde bra! sprätter ju lite mer för varje gång med frambenen. Känns bra att han har börjat haja till och förstå, och då hjälper mig istället för att visa frågetecken.
KUL!

I galoppen red vi uppridningar i galopp - halt - trav.
Hahaha katastrof! Ja det här är ju det vi verkligen suger på och behöver träna typ 24/7.
Jag försökte verkligen att variera och ändra min ridning för att komma fram till någon slags lösning men haha nej han hänger sig i handen och drar emot 2-3 högst motvilliga steg sen stannar han, såklart på tygeln.
I slutet blev det någorlunda bättre men dragkampen är fortfarande där.
Jag skulle lätt kunna sitta en hel lektion och enbart rida övergångar och halter på fyrkantsspåret. Inga problem.

Något jag gör ibland i övergångarna är att jag flyttar honom undan innerskänkel lite, då fastnar han inte lika tok mycket. Men det kan jag inte ta till i halter, då rubbar man balansen.
hm. haha jaaa vi får helt enkelt träna vidare. ojojoj.


Vi var idag lila, rosa, vita och blå :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0