Hoppträning

Med smokey för Kajsa!

Idag var han lite slow både framåt och tillbaka, dock väldigt avspänd (förutom i hörnjäveln då haha). Jobbade fint genom sin kropp men var som sagt lite avtrubbad överallt, så jag fick busa igång honom ibland med lite överdrivna galoppökningar.
Hahah hej sariih och smokey skenar omkring som ett galet bponny ekipage från färingsö!

Vi hade två hinder på varje diagonal med 3 språng mellan. Sedan fick vi travhoppa lite kortare svängar, något som inte var helt lätt i höger varv. Herregud yttersidan är ju på en annan planet. Så sjukt tungt och slow och motigt att svänga höger! I vänster varv gick övningen jätte bra, då tog han tag i hindret.

Red även samma krumelur övning i galopp. haha ja då blev det svårare hmmm.
Men nyttiga övningar, kajsa är bra hon!
Skulle lätt rida såna själv om jag hade smokey för mig själv, han behöver verkligen träna på det. segisen.


Sedan la vi ihop allting och jag tycker att han hoppade bra,
han piggade på sig lite när hindrena låg på 1m istället, då det tyckte han var lite mer värt att lägga uppmärksamhet på än kryssen. Smokey snobb. haha!

En hyffsad träning.
Synd att han var så stum i munnen och för skänkeln. Men han var ju även lite stum i torsdags så det är väl formen just nu kan jag tänka.

<3

trött bus i våras



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0