Hoppning i specialen

Med smokeybus!

I uppvärmningen så var han mjuk i sin kropp men lite fast i sin vänster sida, vilket mest kom fram i galoppen, i traven var han fin!
Han var lite spänd när vi hoppade fram över en planka på volt, hur hamnade den där??
Redan här kände jag att han inte tog tag framtill riktigt, han väntade lydigare än vanligt.

Hoppade fram på lite lydnadsövningar med tighta svängar, första gången gick awesome, han var jätte fin och följde med super bra. Andra gången kom jag lite stort och sedan tappade han fokus på själva bommen när jag tappade yttersidan så han sprang förbi? haha what?
Sen hoppade han glatt igen så det var bara ett komunikationsfel från piloten haha!

Hoppade en bana, här kom det också fram att han inte var framme, letade inte hinder riktigt. Han var väldigt avvaktande och då blev det lite otajmat. Hoppade dock bra sista gången i 3kombin.

Vi avslutade med en längre bana, där
problemet var samma sak.
Han kom inte fram på mina distanser, och jag försökte verkligen INTE att backa in honom i hindrena, något som jag gör när han inte är framme på automatik.
Han hoppade ju av med allt var verkligen osyncat, han var verkligen slow, och då blev det en del missar.
Kändes nästan som att jag fick över jaga in honom på rätt distans. Mycket skum feeling, haha har nog aldrig fått peppa upp och driva honom så mycket.

Kändes något bättre i slutet när han piggnade till, han var lydig och följde med bra men som sagt så saknades lite
energi från hans håll.

Jag ska klippa honom på lördag om det fungerar, så blir han av med björnpälsen, och kanske får tillbaka en del av sin energi :)

smokeybus! <3

 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0