Cherona

Idag har jag ridit cherona inne i 35 min.
Vi tog hoppsadeln på och red lite mer basic än sist.
Jag la fokus på att hon skulle ligga i en stabil form, och trava på ordentligt. Detta gjorde hon riktigt bra imellan åt!
I galoppen red vi mestadels på fyrkanten, försökte få en eftergiven och rak häst. Hon går ju gärna lite på dubbla spår så då får jag leda in framdelen lite bitvis, haha tog lite mycket första gången och då blev hon jätte upprörd. söt.

I vänster galoppen gav jag mig när hon ställde bra innåt i en stabil, rund form. Då var hon duktig!

Annars så tränade vi på att gå ut i hörnorna och snett igenom. Tror jag la 3 volter under hela passet. haha!
Blev fin av det arbetet och tillfreds.

Tumme upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0