Red cherona idag

Idag red jag cherona, passade på att rida igenom programmet i helgen 2 gånger.

I början red jag innanför spåret för att få koll på yttersidan (hon klämmer gärna in en i väggen i ena varvet om man glömmer den hehe). Galopperade igång henne som vanligt, att hon ska ta alla hjälper snabbt och om hon inte gör det så förtydligar jag hjälperna och provar sedan igen. Gick bra, tyckte hon var finare i höger varv än i vänster.


Sedan red jag som sagt igenom lb:2 två gånger. Hon är ju ingen tävlingshäst så vi förenklade lite och red lätt i mellantraven/ hade inga höga krav i halterna osv. Men hon blev jävligt fin av det faktiskt! Travade på nästan så fort så att jag fick ta tillbaka imellanåt. Riktigt kul var det, jag tror cherona också tyckte att det var roligt haha hon bytte 3 gånger i båda mellangalopperna xD.
Travprogrammet kändes riktigt bra, där var hon jämn och jag kunde sitta stilla och rida med enbart vikthjälper och ben. Super kul!


Sen gynnade det mig också, känner mig mycket mycket säkrare på vägarna nu och var jag ska tänka till lite extra/ förbereda mer noggrant med smokey på söndag.





Har glömt att skriva det men jag red även ut i onsdagsgruppen på faro, vi red katte!
Det var roligt förutom att vi var tvugna att stanna hela tiden i galoppen så jag fick ju aldrig upp någon fart på min häst haha! :P menmen. Tycker om att rida faro faktiskt, han är jävligt rolig! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0