Onsdags träning!


Bild från en annan träning


Idag var det dressyr i onsdagsgruppen och jag fick rida smokey igen! (tävling i helgen juuu)

Haha ja till min stora irritation så var jag tvungen att ta smokeys sadel (rider i vanliga fall dressyr på honom i antingen neos eller Bubblans sadel, men båda två gick med på vårat pass..) Så ja hehe red fram med den. Kände ännu en gång att den är helt värdelös för mina långa ben då den är byggd för en människa med dvärgkropp = inte jag.
Satt då bara och blev irriterad att jag dels inte kommer åt honom alls som jag vill, Blir skjuten av sadeln i en fet jävla stolsits, samt noll kontakt med benen mot hästen = Super. Så framridningen red jag honom bara låg och att han skulle ta innerskänkeln.


Sen damer och herrar hoppade jag av, Tog av sadeln och red resten av passet barbacka, för jag orkade verkligen inte ägna all min energi åt att försöka sitta korrekt. Kändes genast som vanligt igen, han blev rätt fin!
Känner ju smokey utan och innan så att ta bort sadeln var ingen big deal direkt. Haha åsa sa till och med att det såg ut som att jag hade sadeln kvar så det var ju bra!


Vi jobbade med skänkelvikning för ytterhjälperna längs med långsidorna i alla gångarter, med volter på kortsidorna. Gick bra!
Det är precis så jag jobbar honom på framridningar, att han är med för ytter skänkel/ man kan få loss dem för skänkeln. Han blir riktigt fin av sånt jobb, och jag tänkte mycket på att få igenom ställningen ordentligt åt båda hållen, något han gärna fuskar med :)

Det var verkligen ingen större skillnad att rida honom utan sadel, kunde samla och öka galoppen i ballans osv, kändes bra att vi är så syncade.

Haha vi var ju lite söta, hade ju lindat alla 4 benen och allt :) <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har du för mobil?

2011-05-25 @ 21:46:57
Postat av: Fredrika Källström

Fan vad tufft att träna barbacka! You go girl! :D



SV; Tack så jättemycket!! :D



Kram

2011-05-26 @ 13:13:51
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0