King Fredag

Red cherona idag, dressyr 45min.


Haha jag tror inte jag la en volt på hela ridpasset faktikst! Vi jobbade innanför fyrkantspåret, hon blir fin av det då hon inte kan ta stöd av väggen utan man måstew verkligen jobba henne mellan hand och skänkel hela tiden.
Hon var lite ojämn i bjudningen från början men det blev bättre och bättre.

I slutet red jag övergångar galopp-skritt. Hon blir fin av övergångar och kvickare för hjälperna. Slutade med att trava snettigenom, tänkte på min sits och att hon var rund och eftergiven hela tiden. Blev riktigt stadig!


Cherona är verkligen en nyttig häst att rida då man verkligen måste rida henne fram till bettet hela tiden, inget tjuvhållande här inte. Speciellt eftersom att jag rider henne på tränsbett, så är det viktigt att vara stabil själv eftersom att hon gärna blir ostadig.

Kul pass! Tänk att så simpla övningar kan få hästarna så fina!

spader, carlsson och cherona på bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0