Hoppning i onsdagsgruppen

Idag hoppade jag smokey för Åsa.


Red utan sporrar och på raka bettet. hm. Ja han är ju inte den lättaste att få liv i och sedan få ihop med dem hjälpmedlen direkt. Haha så hade jag ett fjuttigt hoppspö till hjälp som han sket fullständigt haha..


Menmen! Han var alltså långsam och lite slow för skänkeln och handen, men jag körde på endå.
Det vi får total bakläxa på är framhoppningen över 20cm hinder, snett igenom- snett igenom.
Meningen var att vi skulle byta över, haha tyvärr så hoppar ju lixom inte smokey över sånna hinder, han mer bara sträcker fram ena benet lite mer och kravlar sig över i ett lite större galopp språng. Fick till några byten efter hindret iallafall.

Jag har verkligen tagit till mig kajsas tips. Haha eller tips och tips hon typ skriker det över hela utebanan 5 gånger så det går inte riktigt att undvika. Hon har iallafall sagt att jag måste hålla i honom och kvar honom när jag ska byta galopp för skänkeln, han sticker ju iväg som ett jehu annars. Så det har jag börjat göra, och det går faktiskt bättre/ fortare att få ordning på alla korsgalopper och byten.


Vi hoppade fram på allt möjligt, linjer och trippel osv. Han fungerade bra där, sög på fint.
Sen slog vi ihop allt till en bana på 6 språng, Han kom igång till hinder nr3, innan var han lite slow och vi gick på tok stora distanser.
Jag var lite irriterad på mig själv också då jag hade för långa läder, vilket jag upptäckte efter 1an, hehe menmen.
Resten av banan var väll som sagt ok, han är ju slow överallt utan sporrar så man får göra det bästa av situationen.

Det var för övrigt lite tittigt på banan idag då vi har dressyrstaket kvar som inte står som dem brukar, han var tittig på dem i början men sket i dem sen, duktig smockisky!! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0