Dressyrtävling




Haha herregud vad jag tävlar dressyr nuförtiden!!

LB:2

På framridningen kändes han toppen, red många tempoväxlingar och han sprang på bra, kunde höja och sänka formen som jag ville. som vanligt lite spänd i vänster galoppen men så är det ju alltid hahha.

På banan så fick jag inte fram honom som jag ville, han var spänd och blir då lite skänkeldöv och trycker uppåt. Han blir inte heller särskillt trevlig att sitta på när han spänner ryggen, man studsar nästan av.
Men, styrde runt honom, hade en miss när han galopperade i ena travlängningen, men det är ju för att han är spänd och inte framme till handen riktigt. Sista travlängningen gjorde han ju super bra iallafall.
Vågade inte trycka på ordentligt i mellangallopen heller då jag hade ett omslag när jag provade det strax innan start inne på banan.

Annars så är jag nöjd med tempot, formen var väl lite sådär, han hängde en del i handen men det är ju för att han är spänd. Allt som allt helt okej. Men det är synd när man vet hur bra det faktiskt kan gå, han blir ju så sjukt seeeeeg när han är spänd.
När protokollet kom var det helt sjukt mycket 8or och 7or. En 9a också, på en halt!

Det hela slutade på 69% och fick åka hem som klubbmästare i dressyr ännu ett år!



LA:3

Den här klassen red jag för att träna, och för att det är super kul att rida på långbana när man väl kan.
Här hittade jag dirr en bättre ridkänsla genomgående. Uppridningarna satt bra, hittade medellinjen i galopp fint.
Här kunde jag trycka på mer i mellangångarterna också då han var avslappnad och trevlig att rida.
Dock glömde jag av mig total två gånger och höll på att rida fel haha så ena galoppserpentinen blev nog lite väl kantig, hehe så fick lite nerdrag på vägarna eftersom att jag var helt efterbliven, haha stackars smokey.
Annars så hade jag bara en miss till och det var samma som förra klassen, att han hade ett galoppinslag i mellantraven.
Skänkelvikningarna var jag jätte nöjd med, han brukar alltid maska i dem men idag var han med bra och trampade på ordentligt hela linjen, super duktig!!

Slutade på 65%, och 5p efter 1an. jätte roligt!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0