Tävling

Klubbhoppning i dag på smokey, 80cm stilhoppning.
Resultat: 0 fel i grunden, 2 rivningar i omhoppningen.

Han var spänd men mottaglig för information och hjälper hehe, men när han spänner sig som i omhoppningen och släpper rygg så drar han med sig bommarna med bakbenen, inte mycket att göra åt. Jag hade kunnat försöka lätta ur i handen tidigare, det vet jag - alltid lätt att vara efterklok :)

Kom precis utanför placering, vet inte vilka poäng vi fick heller, antar att det inte blev så bra då han bytte galopp helt glatt över varenda hinder på hela banan, och vi är inte haj på galoppombyten än så då blir det avbrott och ny fattning, vilket såklart drar ned på tempo och rytm.

Jag är nöjd med min egen insats idag och min ridning. Jag red mina vägar och fick honom mestadels med mig.
Bestämd idag faktiskt.
Men det är riktigt skönt att sitta upp på min guldpojke och känna att han är lugn, då vet man att det kommer fungera, då tycker han att det är roligt. Framhoppningen gick bra :)

Bommarna i backen lägger jag på oss båda, jag tok red inte iväg honom eller höll han för kort, han var helt enkelt spänd i sprången och hoppar inte korrekt, men det har med övning att göra,
hehe happy sariih att han inte tvärnita på svinryggen som låg som 1a i banan... :P


smokey<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0