Onsdags träning



Red Viola i min vanliga grupp för Åsa.

Dressyr på schemat idag, känns som vi alltid rider dressyr nuförtiden hehe.
Idag var hon stel som en planka, lektionen igenom fick jag jobba med att få henne att ta höger skänkeln och att mjukna i vänster sidan. Hon kändes mer oriden än sist jag red henne.

Jobbade henne lång och låg genom passet, och bitvis blev hon mjuk i sidorna, sen vänder man upp och kanske ska göra en sluta och då brister allt igen och hon orkar inte.
Tyckte jag jobbade på bra endå, fick henne till slut att ta lite mindre hjälper.
Måste sträcka på mig mer, säckar ihop när hon är som ett dragspel i halsen, tyglarna blir långa ömsom korta hela tiden, då tappar jag sitsen.

Annars så var hon förvånadsvärt happy mot dem andra under passet, hon brukar ju ta fram djävuls hornen en stup i kvarten när man rider i grupp, men ingenting idag faktiskt. Vi blev inträngda några gånger när folket inte ser upp i övningarna ordentligt, haha jag tänkte nu smäller det, så gjorde hon ingenting, haha drog inte end bak ett öra.
hm hon kanske var nog förbannad på mig så hon hade ingen mer energi kvar till dem andra..


Viola och Ewan



Kommentarer
Postat av: The Fashionisto/a

Anmäl dig till dagens blogg om du känner för det :P

2011-03-31 @ 11:12:09
URL: http://thefashionisto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0