Onsdagens träning

Red Faro i onsdagsgruppen, bomövningar.

Till en början gick det ganska bra, fick full fart på honom där ett tag, han kom in i handen fort.
Fin i formen generellt hela passet.
Vi började med lite skänkelvikningar, då tappar han bjudning och det tar ett tag innan man får fram honom igen.
Sen red vi över galoppbommar på ena långsidan, gick bra när vi skulle öka på 4 språng, men när vi skulle ta tillbaka på 5 så blir han typ 2mm lång i sin hals och börjar då byta helt hej vilt.
Blev något sånär bättre mot slutet.
Ena galoppen är ju helt sjuk haha, fick hoppa tillbaka kankse 3 gånger per varv för att han skjuter ut en.
Sen tränger han ju som fan mot innerskänkeln i alla möjliga övningar och varv, men jag jobbade på där.
Blev rätt bra till slut.

Det är kul att jag verkligen har hittat knapparna på den här hästen, även fast han är otroligt svår.
Han är rolig att rida tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

SV; Jaa, jag med! Ridning måste vara den sport som är roligast att träna i egnetligen, när man tänker efter! :)



Kram

2011-03-03 @ 10:37:20
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0