Hästlistan

Dag 4 - Hur började mitt häst intresse

Mitt hästintresse började med att min familj bestämde sig när jag hade fyllt 6 att flytta ut på landet, Vi bodde mitt i stan innan.
Jag vet att jag tyckte att det var helt sjukt, vi bara åkte och åkte och åkte och överallt såg man lador, röda villor och ängar.
Mamma tyckte att jag kunde välja någon sport att börja på, i någon slags muta för att få mig att trivas, och jag valde glatt ridning. Vi valde sorunda ridklubb, dels för att det var den enda ridskolan vi kände till eftersom att vi åkte förbi den flera dagar i veckan och dels för att den såg så stor ut.
Och innan jag fyllde 7 så hade jag satt min första fot på sorunda ridklubb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0