Hästlistan

Dag 1 - Presentera dig och din häst

Sara heter jag, är 20 år och bor i stockholm, mer bestämt i nynäshamn.
Just nu praktiserar jag på min ridklubb, som jag har ridit på sen jag var 7 år, för att senare kunna söka hippologen.
Jag är en målmedveten och glad människa som uppskattar det goda i livet, jag ser dem öppna dörr arna helt enkelt.
Jag har som sagt ridit flitit i några år, både på ponny och häst. Är mycket tävlingsintresserad och
älskar att se vad jag går för. I år är jag km mästare med samma häst i både hoppning och dressyr.
Jag har även lyckats ramla av några gånger, fått mig en och annan sken tur och suttit allmänt löst, men det är sådant som hör till den här sporten, och det är precis vad jag älskar, man vet aldrig riktigt hur det skall bli.








Smokey heter hästen som jag skriver om här. Smokey ägs av vansta stiftelsen och är en ridskolehäst.
Han är född 1998, är svart skäck och runt 167 i manke. Importerad från holland, Köptes av ridskolan 2007 ungefär.
Jag har ridit, tränat och tävlat smokey i snart 4 års tid.
Han är en väldigt känslig och nervös häst, som behöver mycket support.
Men iochmed att han är såpass känslig så är han också mycket öppen för information och är lätt lärd.
Han vill väldigt gärna göra rätt och älskar att jobba.
Smokey tycker även om att hoppa och gör det gärna med rätt support. Det är sällan han är i ett hinder och är han det så är det pågrund av att han är spänd, vilket kan bli en del vissa dagar.
Han har ett stort hjärta, älskar att bli ompysslad och är snäll att åka transport.
Smokey och jag har tävlat upp till och med Reg la:3 i dressyr och 1m i hoppning.





Kommentarer
Postat av: E

Vilka hästar på skrinda har du inte ridit??? Berätta mer om stallet!!

2011-03-09 @ 21:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0