Ridläger dag 3

Idag red vi först ett pass själva och sedan ett pass för Kajsa med programridning som fokus.


När jag red själv så red jag mycket innanför spåret och tränade övergångar. Övergångar Övergångar Övergångar.
Det är nog det absolut svåraste att rida faktiskt. Men oj så fin han blir av det! Så stor skillnad från början till slut.
Red även tempoväxlingar i galoppen, att han kan korta sig och ligga kvar. När han blev för på i handen så flyttade jag honom eller red med lite tagen bakdel så samlade han upp sig själv istället.

Riktigt fin!




Passet för kajsa gick hyffsat bra. Hon vill att jag ska rida i ett lägre tempo och då gör jag det, men det känns lite segt och oengagerat men jag gör som hon säger iallafall. Tänkte även här på min skänkel och fick inte mycket kritik för den alls så det var ju bra.
Får absolut inte ta i innertygeln, vilket gick bättre idag då han var mycket mer loss och axepterade skänklarna fint.
Red lite skänkelvikningar, rätt upp och övade voltstorlekar. Kändes rätt stabilt. Fin form idag tyckte jag!
Annars så kändes han rätt trött sista 20 minutrarna, hehe pluppi.

smokey<3


Vi hade även sitsträning idag på faro och jag ska tänka på att få bak min överskänkel lite mer och kan då släppa knät.
Man skulle ju igentligen vilja ha sitsträning 1 gång i veckan, då det är väldigt lärorikt och nyttigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0