Ridläger dag 1

Idag så valde vi först hästar, haha och gissa vem jag valde? Smokey


Första passet var dressyr och jag fick ha neos sadel, tack gud! haha
Han kändes lite stel i sin vänster sida men annars så var han rund och fin och jobbade på jätte bra.


Jag och kajsa fokuserade på att jag ska hållamina skänklar stilla i galoppen, då dem idag rör sig för mycket eftersom att min häst rör sig som hela havet stormar. Det känns lite konstigt att spänna underskänkeln så mycket men jag antar att det kommer att ge resultat. Hon tyckte att det blev bättre efter ett tag iallafall.

Sen får jag inte ta för mycket i innertygeln heller, då doppar han näsan. Men sånt är nödvändigt ibland när han är spänd eller inte kommer loss, men jag förstår vad hon menar för jag tar i den ibland även på rakt spår och det är ju helt fel.

I skänkelvikningarna ska jag rida mer med ytterskänkeln fram till ytter tygeln så att han tar i mer och inte tvärar lika mycket. Det var ap svårt, men jag tror jag fattade hur jag skulle rida.


Ett nyttigt pass helt enkelt!!


Sedan skulle vi rida ut i 40 minuter direkt så vi red själva en sväng i sommarhagen. Han tyckte det var roligt :)
Fick käka massa grenar och grejer påvägen hem, så smokey var glad hest!


Efter det så hoppade jag från smokey upp på neo och fick guida den andra gruppen runt samma väg.
Haha snacka om att det är skillnad på hästar!
Neo var typ helt över exalterad över att få galoppera så sen var det trav när alla andra skrittade och galopp när alla andra travade.
Det är svårt att få ned honom i trav för man vill ju inte vara ivägen för dem bakom som värsta stoppklossen.
Menmen vi överlevde ju iallafall.


Jag tror jag har fått 33 nya myggbett på benen bara idag haha. Typiskt ridläger.


Vi fikade sist av allt och gick igenom hur det hade gått och la förslag på vad vi kunde göra på våra teorier i veckan.


Mitt läger börjar ju runt 5 halv 6 varje dag och slutar typ halv 10 så uppdateringen här kommer bli rätt sen, men ni kanske överlever endå :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0