Onsdags träning!

Red Jetset för Åsa, dressyr.

Idag var vi bara 3 stycken så vi fick massor med plats och massor med hjälp!
Haha vilken verkligen behövdes! Han kändes oriden, inte alls som sist jag red han.
Han var motig till det mesta i början, och det tog ett tag för mig att ställa om mig till en såpass långsam häst,
smokey är ju fruktansvärt kvick för hjälperna mot honom.
Vi red öppna i trav och galopp och red volter med olika graders böjning.
Det gick bättre och bättre! Galoppen växer en del på honom i öppnorna, dock tappar man lite av stödet istället.
Volterna gick faktiskt mycket bra, han välte inte innåt som han brukar och jag fick igenom ställningen till vänster.

Passet blev faktiskt mycket bättre från början till slut, så jag tänkte nog rätt iallafall, i slutet var han riktigt mjuk.

Kämpigt värre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0