Mina för och nackdelar som ryttare

En utvärdering av mig själv




Det här måste jag förbättra:
- att hålla skänklarna mer stilla i galopparbetet.
- Vrida om händerna och behålla den rätta positionen längre.
- att anpassa galoppen efter hinder höjden bättre. Jag rider oftast i en för stor galopp i framhoppningen, men det har blivit bättre.
- ge mer tydliga hjälper när vi tränar byten med smokey.
- sträcka på mig mer.
-Bli mer avslappnad i sätet.
- sluta vrida huvet när jag rider på volt.


Det här är jag bra på:
- att se distanser oavsett häst/höjd
- att få igång hästarna på rätt sätt, alltså bakifrån och fram.
- planera min ridning och mina vägval.
- att kunna utnyttja dressyrprogrammen till vår fördel.
- att ha en energirik och stor galopp i hoppningen.
- Min eftergift
- Mina skänklar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0