En lista

♥♥ När började du rida? 1997 eller slutet av 1996, på sorunda ridklubb

♥♥♥ Hur många sköthästar/fodervärdshästar/egna hästar har du haft till idag? Gärna namn och ev ras/er om du vet!

 

Grey Cliff , korsningsponny. Var skötare på honom i 7 år!
A la Suede, Svh. Medryttare från 2002 till januari nu i år då hon togs bort.
Cherona, svh. Rider henne då och då.
Anitra, svh. Var medryttare på henne i några månader nu i våras, men slutade då jag inte hade tid.

♥♥♥ Vem är din förebild i hästvärlden och varför? Åsa Nordqvist för att hon har en sådan uppenbar känsla när hon rider och för att hon är en engagerad och inspirerande tränare.

 

♥♥♥ Bästa hästminnet? När allt lossnade med smokey

♥♥♥ Om du inte fick jobba på hästryggen och ändå skulle ha ett hästrelaterat arbete, vad skulle det vara?

Ridlärare.


♥♥♥ Vilken ridsportgren gillar du mest och varför? Svår fråga. Jag älskar dressyren då man verkligen kan få känslan av att dansa fram. Samtidigt så lever jag för hoppningen för att det är skitroligt att få det förtroendet av hästen.

♥♥♥ Vem är den bästa instruktören du ridit för? (Med bästa menas vem du LÄRT dig mest av, inte ryktesmässigt.) Åsa.

♥♥♥ Bästa hästen du ridit? (Återigen, bäst för DIG, inte mest meriter.) Smokey <3


♥♥♥ Värsta ridminnet? Var nog någon gång mellan giovanna och smokey tiden när jag blindt letade efter den där känslan av att det är kul att åka till stallet. Då var det verkligen inte roligt..


♥♥♥ Bästa ridminnet? Det finns så många men vi kan ta den närmaste, på tungelsta med smokey när han var så himla duktig på sin första borta tävling! Helt över förväntan hela dagen!

♥♥♥ Ditt nästa ryttarmål?
Mitt nästa ryttarmål är nog att få ned hälarna ett snäpp till, att bli något rakare i ryggen och stabilare i min sits.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0