att tävla på vintern

 

Bilderna är ifrån februari, tänk hur mycket snö det var då!

Hästarna var klippta och såg ut som små teddybjörnar.

I den här perioden så var mitt största problem att få smokey avspänd, som det alltid är den tiden på året.

Han är nämligen extremt ljudkänslig och DÖR när det är snöras.

Då våran klubb just nu har ett ridhus och ett ridtält brukar det vara lättare att rida i ridhuset då det inte låter lika mycket. Dock ligger alla storhäst lektioner i tältet, där låter det massor.

Vilket inte resulterar i en avspänd smokey direkt.

 

En tävling var det så mycket snöras så jag stod på mitten hela framridningen, gick in i ridhuset när det var min start, tog 1 varv i trav och 4 varv i galopp i låg form, fick start signal och startade.

Där inne slappnade han av så vi red på runt 64% tror jag och vann klassen.

Anledningen till att jag helt enkelt gav upp framridningen totalt var att han kastar sig upp mot 3-4 meter när det är snöras, oavsett vart i tältet det är. Det är knappt att man sitter kvar.

 

Nej, tack gud för att vi har fått en sån fin sommar så att vi kan använda våran fina utebana istället :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0